Känslor över att vara arbetslös.



Är så arg nu så jag va tvungen att skriva eller a arg ,ledsen, sur, deppig allt man kan vara typ :( De känns verkligen som ingen som inte haft detta problemet fattar hur jävligt det är! Nu har jag planerat in massa i sommar och lagt undan pengar ett tag så de ska räcka så jag ska slippa deppa ihop för att jag inte kan göra nått. Eftersom jag inte har något jobb är inte det lättaste att lägga undan pengar heller eftersom jag får tider på eko typ kankse fyra tider på en månad blir inte det så mycket pengar och jag måste ju även ha lite att leva för också så jag inte deppar ihop totalt. Många tjatar om att jag har de bra att jag får vara hemma och sova och slipper att jobba men jag blir så jävla förbannad rent ut sagt på dom som säger de klart man kankse tycker de e skönt att få sova och vara hemma. Men inte jag när jag har varit de ett år nu! Och man kan inte flytta hemifrån man kan inte köpa saker man vill ha man kan inte gå i någon skola för att skolan kostar pengar de går inte tjäna ihop dom pengarna för jag har inget att tjäna pengarna på. Ååå jag blir bara så jävla trött på dom som haft jobb sen dom sluta skolan och inte vet hur de är att ha trisstes och gå hemma och vara arbetslös och inte få ihop pengar till att skaffa sig ett eget liv! Dom lever i sin egen värld dom som har jobb, jag vet att man kanske inte tänker så men va glad för de ni har, jobb är jävligt bra då har man pengar och leva för och om ni har ett tråkigt jobb som ni inte trivs med eller nått kan man även tjäna ihop pengar och sen ta några studer och skaffa sig ett bättre jobb. Och om ni inte har så mycket pengar kvar efter eran betalda hyra häst eller mat tänk då på att ni har en EGEN lägenhet en EGEN bil eller en EGEN häst eller vad som hellst hade jag kunnat ha något av det som arbetslös? Svart:Nej! Men snälla snälla sluta! säg till oss arbetslösa att vi har de bra och att de bara är att söka jobb för de är bara bullshit! om ni väl hade prövat på att ha de här livet som arbetslös ett år så tror ja ni hade hållt käften sen. Det är inte så kul att verkligen försöka till hundra och alltid får svar att dom gått vidare med andra sökande alltid svaret NEJ! Jag kunnde inte behålla min häst som jag älskade över allt annat för jag inte hade råd. Jag Kan inte gå en skola och utbilda mig till bartender eftersom det kostar pengar. Jag kan inte köpa dom kläder jag vill för det kostar pengar. Jag kan inte hyra en lägenhet,köpa en bil,köpa min egen mat, hjälpa mamma och pappa betala nått för att försörja mig. Om ni tycker detta låter väldigt lockande säg då upp er från era jobb och var arbetslös så kan jag mer än gärna ta över era jobb. Jag har förlorat myckt pågrund av att jag inte haft pengar typ som hästen. Om det hade varit så lätt att få jobb tror ni då inte jag hade skaffat mig ett jobb direkt nu och behållt honom hela mitt liv och sluppit tänka på han och drömma om han och undra om jag någonsin kommer se han igen? Man kanske ser glad och så ut på utsidan men ingen vet hur dåligt man mår på insidan.


Ser det ut som jag hatar detta livet och va så lat att jag hellre gav upp de än att söka ett jobb?
Lata åttiotalister va det så?
Blir så jävla arg bara av att tänka på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0